wtorek, 16 października 2012

Japońskie emotikony - kaomoji \(*o*)/

Emotikony to coś, czego używamy no codzień. Kiedy po raz pierwszy zobaczyłam japońską emotkę, byłam trochę zaskoczona, dlatego chciałabym je nieco bardziej przybliżyć. 

Japońskie emotikony są tam nazywane 顔文字, fonetycznie - kaomoji. Ta nazwa składa się z dwóch członów:
顔 kao - czyli twarz
文字 moji - litery, pisać

Moim zdaniem są nawet ciekawsze i nie ograniczają się do dwukropku i nawiasu - sama zaczęłam ich ostatnio używać, nawet ściągnęłam sobie japońską klawiaturę na mojego Samsunga (tak, wybrałam go specjalnie ze względu na pochodzenie tej firmy ^^), w której jest oddzielny folder z emotikonkami.

Pokażę wam teraz kilka moich ulubionych twarzo-liter:
(ノಠ益ಠ)ノ - złość, albo pokazywanie komuś, że zrobił głupstwo
ಠ_ಠ - nie jestem pewna jak to wytłumaczyć, ale to znaczy coś w stylu "wtf"
(。・ω・。) - czyli emotka z twarzą "kotka" albo "niedźwiadka"... jest za słodka, żeby się oprzeć!
~(=^‥^)/ - nyancat'owa emotka, nic dodać, nic ujać
(〜 ̄▽ ̄)〜 - tańcząca emotka, albo ewentualnie hmm... ktoś nieświadomy swojej głupoty xd?
(≧∇≦)/ - wieeelka radość
ヽ(^o^)ρ┳┻┳°σ(^o^)/ - granie w ping-ponga! 

A dla tych co kojarzą Hetalię (jedną z najgłupszych i moich najbardziej ukochanych serii) mały bonus!
(=ヮ=)೨ ~ve! - Veneciano!

Zachęcam was również do tworzenia własnych kaomoji, a jeśli chcecie się poinspirować lub zobaczyć więcej, jest naprawdę MNÓSTWO stron w internecie, a posługiwanie się google nie jest takie trudne! 

Kończę posta pożegnalną emotką - ヘ(°¬°)ノ! Bye!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz